Filiz om projekt, pyssel, barnen, familjen och annat jag vill dela med mig av...

Alla inlägg under oktober 2009

Av Filiz - 31 oktober 2009 17:27


En liten tiger sydde jag igår, och idag en apa! Jättesöta!!

Kalas imorgon. Då kommer bilder!


Idag har vi dekorerat djungeltema, grejat och fixat med hallen. Ollie och kusin Miranda har lekt hela dagen. Ute och grejat och inne med - ja, det mesta - de har även hunnit med ett bad.


 


Fina skåp har vi nu också, väldigt nöjd är jag. Nu ska de bara målas. Bara och bara, men ändå.Ikväll ska jag baka, lite efter temat...får se vad det blir. Brukar bli lite att välja på.


Hallen börjar ta form. Lite bilder....


   



Av Filiz - 30 oktober 2009 23:55

Jag har dekorerat en jättefin och mysig borg, med röda sammetsgardiner och kungakudde att sitta på.

En matchande spegel ordnade jag, och belysning i form av fackla kommer att komma på sin plats också.


   


Jag har även gjort en personlig tavla med lapptäcksmodell i favoritfärgerna.



Av Filiz - 29 oktober 2009 11:08

Idag är det maskerad på dagis, och jag fick för mig i det senaste laget (igår kväll) att göra en ny kostym till ollie.

Gam-dräkten vill han ha på sitt kalas och jag tänkte att jag skulle få nytta av den rulle med vitt tyg jag köpt billigt...


Så det blev en MUUUMIEEE....

Enkelt, men coolt.


 



Av Filiz - 28 oktober 2009 11:30

Ha ha ha!! Vad kul!

Ja, gamen blev lite rolig...kanske inte som jag tänkt mig men kul...


Klicka här för lite mer djungelkänsla


 


 


Har lite ändringar att göra. Korta ner vingarna, och fixa rosa tights som ben.

Tar fler bilder på söndag, när det är fixat och det är djungeltajm.

(En liten parentes...Gamar lever ju inte i djungeln/regnskogen, men STRAXT utanför...OCH så finns det ju gamar i Djungelboken!)



Av Filiz - 27 oktober 2009 22:47

Ekorrdräkten i stl 140 är klar och överlämnad till en glad köpare.

Även gamdräkten är klar, ska få Ollie att posera imorgon så får ni se bilder på den.

Minst sagt ovanlig gam blev det...


Hallen börjar ta form. En stor garderob med skjutdörrar är byggd.

Jag håller just nu på att grundmåla den, och Markus har kapat ut bitar för sko- och möss/vant hyllan.

Det blir en skjutdörrsvariant av den med. Så slipper man se ett virrvarr av skor genom det stora fönstret vid entrén.


Ska ta mig till tygaffären vid tillfälle under morgondagen och köpa tyg till en liten apa.

Sy den och sedan fundera ut hur Ilons bältdjursdräkt ska sys...


Av Filiz - 23 oktober 2009 19:41

Denna vecka har varit rörig och gått fort...

Ollie är hemma, sjuk, och jag försöker att hinna lite av saker jag vill göra. Sy, fixa hallen, hålla hemmet i ordning och leka med barnen.

Ekorrdräkten är i stor sett klar, ska sy på den stora burriga svansen bara. Sen är det dax för nästa dräkt -Gamen.


Nu ska jag fortsätta fredagsmyset med familjen. Markus har sjungit hela eftermiddagen: De´e slut på veckan, de e dax för fredagsmyyyys.


 



Av Filiz - 20 oktober 2009 11:39

Har inhandlat tyg till två nya dräkter. En beställd ekorrdräkt och en gamdräkt.

Oh! Gamen kommer att bli rolig att sy!

Lilla apan kommer också att sys i veckan, men ska köpa tyg först.


Det är ganska mycket att stå i hemma, bygga hall med förvaring, planera belysning och bygga ihop det, målas osv.

Men jag lägger ut bilder allt eftersom.


Har pysslat ihop inbjudningar till Ollies Djungelkalas och skickat ut dem. Jag har också börjat fixa lite smått med dekorationerna och tänkt ut en alternativ, obligatorisk, "fiskdamm".

Lite mer djungellikt. Inget fiskande.


Lilla ilon ska få vara ett bältdjur, tror jag. Har inte hittat rätt tyg ännu, därför inte bestämt.

Så här ser ett bältdjur ut...


 



Av Filiz - 16 oktober 2009 20:43

 


Veckan som varit, har gått åt att skissa, fundera och pyssla med saker hemma. Myst med barnen, bakat blåbärsmuffins, tittat på brottning med Ollie, IKEA med Ilon, sett en massa filmer på kvällar med Markus och varit social med vänner på dagarna när jag inte jobbat. Ja, en vecka med en massa saker som jag fått gjort...


Vi gör om vår lilla hall - till en mycket större, med mycket förvaring och mysig och praktisk sittyta.

Skissat på en byrå som ska hålla i ordning både skor, mössor och vantar.

Ska även bygga en sittbänk med lock längs med hela fönstret som hjälmar och väskor kan bo i. Klär locket med fårskinn, tänkte jag.

Jag har också monterat spottar som belyser gräs, buskar och träd ute. Hmm...krävde lite sladdar och ihopkopplingar (elektrikergodkänt självklart). Det blev väldigt bra och fint tycker jag!


Jo, kameran jag väntat på, köpte jag i fredags!

Oh, den är så bra!


En ekorrdräkt är även beställd, stl 140, som ska vara med i en teaterpjäs.

Bilder kommer när den är klar.



En av mina kladdiga skisser...


Ovido - Quiz & Flashcards