Filiz om projekt, pyssel, barnen, familjen och annat jag vill dela med mig av...

Alla inlägg under januari 2011

Av Filiz - 24 januari 2011 13:09

  

  

   Max och Ollie


Igår åkte vi skridskor, jag, Markus och Ollie (Ilon sov i vagnen).

När vi kom till skridskobanan träffade vi massor med skolkompisar!

Ollie segstartad. Ingenting var bra, och grinade mest.

Men som vanligt, efter ca 20 min var det SUUUUPERkul!

Killarna, Ollie och alla hans kompisar, jagade mig och föll som käglor mest hela tiden.

Jag svettig och killarna trötta efter åkning.


Till middag provade vi en ny restaurang, Waga Mama. Trevligt, fräscht, smidigt och bra mat. Ingen smaksensation, men schysst söndagsmat.

http://www.wagamama.se/


 

Ilon fick en bäbisvariant på thai,

men ville helst ha det som brorsan åt.

  

Ollie åt en nudelsoppa med bläckfisk, scampi, vit fick och lax.

Av Filiz - 21 januari 2011 19:09

  

Ilon var hemma till onsdag med öroninflammation,

Det blev ganska mycket Nintendospelande...

Ha ha! Nä skoja bara.

Av Filiz - 19 januari 2011 19:15

Grattis syskonen på födelsedagen!


Idag tappade Ollie sin andra tand också! När han åt äpple i skolan.

Av Filiz - 17 januari 2011 21:27


  


Ollie räknar ner dagarna tills vi sitter på planet...och sa så sött häromdan:

"Nu är det bara en vecka kvar...(paus)...Har vi bokat nån kattvakt??"


Äntligen tappade han SIN FÖRSTA TAND idag! Väldigt stolt är han!

Vi fotade en massa ful-bilder i sängen vid läggdags (nyss), på den andra lösa tanden och lite söta bilder också.


Ilon och jag var på akuten imorse och fick inhalera adrenalin och fick utskrivet lite medicin efter en kruppig natt. Idag har Ilon feber, och säger mest: "Nej, mamma... Nej, mamma".

Förutom när han ätit upp sin första, andra och tredje glass: "Enn-nannann-glass...".

Han berättade också nåt om "Appa (pappa)...dunk (ramla)...tiin-tintin (Kin caben)...djunn (Felix, M jobbarkompis från Sunne)...bank!!"

Eeeh...? 

Söt e han i alla fall! Berättar gärna och ofta samma eller nya historier!

Av Filiz - 16 januari 2011 22:19

  

Igår var vi ute och lekte i snön, i princip hela dan, och när vi 

kom in gjorde jag kvällens efterrätt.

Lite på eget sätt, inget direkt recept, men det blev i alla fall

Jordgubbs pannacotta

med jordgubbssås och krossad mintchoklad på toppen.

Mums!

(men ska göra om och ändra lite till nästa gång...)


  

Idag kom brorsan och gänget på besök.

Tacomiddag och (ja visst, lite mer efterrätt!)

Citronsyrlig äpplekompott med smulor

Också mums!

Nytt år med nya vanor??

Men men! Det tar vi igen!

Jennifer kör hårt på gymmet imorn!


Sov gott och dröm vackert!

Vi ses kanske i morn!

Av Filiz - 13 januari 2011 09:39

  

Ilon är så skön! Han ska ha hand om gröten på morgonen.

Kånkar fram sin höga stol till spisen, och ropar "Kååål, mamaaa, kåål!".

(Betyder: skål, mamma, skål)

  

Av Filiz - 11 januari 2011 21:26

Andra dagen sedan skola och dagis började, och känner mig segstartad.

Barnen är peppade, och trivs som fisken i.

Men jag har varit trött och haft huvudvärk...så idag blev det ingen träning.


Brukar, när jag känner mig hängig, hitta på något nytt projekt att fokusera på. Men nu kommer jag inte igång med...eeh...kommer inte ens på ordet jag ska skriva. Hjärn-seg!


Tror det blir vila för mig.


God natt!

(Kul inlägg...)

Ovido - Quiz & Flashcards