Filiz om projekt, pyssel, barnen, familjen och annat jag vill dela med mig av...

Alla inlägg under april 2010

Av Filiz - 27 april 2010 23:29

På lördag vid 13 tiden, om vädret tillåter, öppnar Ollie den efterlängtade Sommarkiosken!

Då blir det blåbärstema!

På försäljningsmenyn står: Blåbärssaft på flaska, saft i mugg, mini-blåbärspajer, blåbärs-isglass, och kanske får vi till något mer som får bli överaskning.


Varmt välkomna, och håll tummarna att det inte regnar!


 

Av Filiz - 23 april 2010 23:49

Ollie gillar ju som bekant att vara och klä ut sig till olika karaktärer, och jag hittade lite olika bilder på detta...

Ollie på väg till kalas med fotbollstema.
Morfar/Dede mäkta stolt!

 


Ollie sminkad som Jokern i Batman.

Så här kan han se ut en helt vanlig eftermiddag efter dagis...

Söt eller hur?

 


Ollie och hans dagiskompis Leo, en annan, helt vanlig dag efter dagis.

 


Ollie som hulken, på väg till ett kalas...
 

...som visar sig när vi kommer dit, att

det visst INTE var ett maskeradkalas...

vilket tydligt visar på nästa bild...ha ha ha!!!



Ollie på väg till dagis för ca ett år sedan. Som Batman.

 

Av Filiz - 22 april 2010 20:43

Ollie provade tigerdräkten som jag skickade iväg förra veckan.
Han vill ju såklart också ha en sådan!


 

Av Filiz - 15 april 2010 23:57

Betar av beställningarna...och här kommer en bild på en tigerdräkt stl 110 som jag sytt ikväll.

Jag var på föräldrarmöte tidigare ikväll, och kom på att jag lovat att sy gardiner till bio-salong på dagis...

Hmmm, får ta tag i det snart.


 

Av Filiz - 11 april 2010 22:50

Har sytt klart ekorrdräkten som är beställd till en Klas Klättermus föreställning.


 

Av Filiz - 9 april 2010 19:03

Fick Ollie att prova alla tre olika dräkterna idag - mot 20 kr!

Här kommer bilder.


   

Av Filiz - 8 april 2010 23:24

Det känns att våren är här!

Har, trots en liten vilding till 1-åring, en massa energi som jag portionerat ut under dagen.

Har träffat Jenny, Gibson och Juni idag. Hängt i lekparker, lunchat och fikat.

Ollie är så glad i sin, ganska så nya kompis, Gibson!


Kom hem, fixade lite i trädgården, och väntade in Markus som skulle komma hem så att jag kunde gå ut och springa. Härligt, och svettigt.

Ingen rast ingen ro. Vispade ihop en pannkakssmet, som efter gräddning, avnjöts av hungriga killar!

Senare på kvällen sydde jag klart hyenadräkterna som är beställda.

3 st, med lite olika karaktär.

Hoppas tjejerna som ska ha dem blir nöjda.

Sov gott.

Lägger ut bilder imorn.

Ovido - Quiz & Flashcards